Vi fyller år!

Idag är det vår födelsedag och därför tänkte vi att det kunde passa bra att berätta hur det hela började. Stort grattis till oss och hela vårt team!

Party_BDAY.png

I samband med vår tredje födelsedag har vi som företag gått in i en ny fas, det har skett många stora förändringar de senaste månaderna. Kort sagt kan man säga att vår katalog vuxit från 40 till över 80 märken, vilket betyder att vi nu kan erbjuda ännu fler stilar och prisnivåer! Vi har också lanserat en ny hemsida, men en förbättrad stilrådgivning, som ger kunden möjligheten att beställa en box online med bara ett klick.

Website_SE.png

Nä vi startade The Cloakroom var tanken aldrig att sälja kläder, ingen av oss hade någon som helst bakgrund innanför mode. Det blev rätt uppenbart att vi inte helt hade koll på vad vi pysslade med när vi besökte vårt första showroom. Vi gick därifrån med svarta, vita och blåa kläder och vi insåg rätt fort att det var dags att skaffa en professionell inköpare illa kvickt.

Vi brinner för att göra livet enklare för upptagna män, som hellre gör annat på sin fritid än ränner runt i shoppingcenter eller klädbutiker.

Vi strävar efter att förbättra vår service genom att göra var upplevelse unik, bekväm och se till att vårt utbud av kvalitetsprodukter bara växer. På detta sätt kan vi erbjuda ett mycket bättre sätt att shoppa kläder.

Innan vi startade The Cloakroom var ”personal shopping” något du skulle boka minst 4 veckor i förtid med butikspersonalen på Åhléns eller NK, och tjänsten riktade sig mest till kvinnor. Det vet vi, eftersom vi prövade varje personal shoppingservice vi kunde för att kartlägga fältet, innan vi bestämde oss för att säga upp oss från våra dåvarande jobb och lansera en helt ny shoppingupplevelse.

Men innan vi kunde sätta igång skulle det bäras upp 1000 Cloakroom-boxar till andra våningen, in i lägenheten vi huserade i på den tiden. Det blev en lång dag, eftersom vi klarade av 5 boxar åt gången och när vi var färdiga såg vi ut som om vi badat nakna med ett gäng hungriga kamphundar. De första boxarna vi skickade iväg fick även lite av vårt blod och svett (och Kaspers tårar, han är en känslig man). Förutom det var vi naturligtvis också tvungna att ta hand om allt det administrativa; allt från att utarbeta en leveranskedja til att se till attl den dagliga driften fungerade. På samma gång utvecklade vi även vår egen software, support och ledningsgrupp för att få det hela att köra på.

Vi skulle aldrig ha klarat det på tu man hand och vi är mycket stolta över vårt team. Vi värvade de mest modemedvetna, smarta och charmerande talangerna till vår lilla armé av personal shoppers, och vi är en blandad trupp, från Sverige, Danmark, Finland, Holland och Belgien. Vi hade turen att hitta Eline, Nathalie, Jessica och Lesley redan tidigt. De fick hjälpa till med allt från stilrådgivningar till kundservice och administration.

Jessica tog sig an kundservicebiten, sittandes vid matsalsbordet i vår lilla lägenheten. På sitt lilla fartmonster cyklade hon runt Amsterdam och levererade boxar. Jessica är fortfarande del av vårt team, och en äkta Cloakroomambassadör. Hon ser till att vi hela tiden har huvudet på skaft och gör att vi utvecklas och blir bättre. Cykelturer och stilrådgivningar är idag ett minne blott. För Jessica, som nu är säljschef, är det Exceldokument och möteslokaler för hela slanten som gäller. Hon har dock insisterat på att behålla en liten grupp av favortikunder som hon tar sig an, och hon är fortfarande en hejare på att styla boxar.

Jessica delivering box to lawyer office

Vår head of styling, Kim Kennedie, startade sin karriär som personal shopper, då vi fortfarande satt på vårt lilla kontor. Hon är en äkta människokännare och hennes uppriktiga intresse och omsorg gjorde att hon snabbt blev den som styrde skutan för det numera legendariska Team Goal Diggers. Kim är den som helt klart satt ribban högt när det kommer till styling.

IMG_0444.JPG

Vår kära head of Customer Care, Nelli Jeloudar, är inte bara en ypperlig person, hon är en upplevelse! Hon har så mycket kärlek för The Cloakroom, våra kunder och hela teamet. Nelli arbetar inte för oss, utan för er. Hon älskar er feedback och läser varenda lilla mening och kommentar ni orkar plita ner. Så fortsätt för allt i världen skicka all er feedback, om det så är på baksidan av checklistan, ett skruttigt ICA-kvitto eller över Facebook. Naturligtvis får man också alltid slå henne en signal. Nämnde vi förresten hennes tatuering?

tattoo_BDAY.png

Nelli har varit med oss från det vi startade den danska marknaden, något som inte lyckats hälften så bra, om det inte vore för hennes otroliga arbetsmoral och imponerande kunskaper om alt från leveransmöjligheter i Göteborg till betalingsmöjligheter i Antwerpen.

Nellie.png

Sist men absolut inte minst, vill vi också tacka alla våra kunder.

Alla vi på Reguliersdwarstraat vill gärna säga ett stort, varmt och uppriktigt tack för att vi har fått styla er och förnya och förbättra era garderober. Det är en ära och ett privilegum att få välja ut fantastiska outfits till våra fantastiska kunder, dagarna i ända. Tack vare er kan vi jobba med det vi älskar och ha det kul på vägen.

Glöm inte vår giveaway på Instagran, där du har chansen att vinna en box värd 1000 euro. Idag är sista chansen att delta.

Asbjørn & Kasper

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s