Historien bakom Filippa K

Märket Filippa K grundades 1993 av Filippa Knutsson och Patrik Kihlborg. Deras tolkning av mode var användbart, estetiskt balanserade plagg som är tidlösa. Filippa K har samma grundläggande principer idag. Filippa växte upp i London och är dotter till Lars Knutsson som öppnade den första Gul & Blå butiken i Stockholm. 1997 öpppades första Filippa K-butikerna i Stockholm och i Oslo, samma år utnämndes Filippa Knutsson till årets svenska modedesigner.

Filippa K:s vision är mode där hållbarhet är guiden till tillväxt. De vill vara en del av lösningen istället för en del av problemet. Deras mål är att inte producera mer än vad som behövs och att inte bidra till överkonsumption. Idag är de en av de ledande Skandinaviska modeföretagen.

Deras kläder bygger på två huvudbegrepp: The Cuarated Wardrobe och Circular Design. The Curated Wardrobe bygger på tanken att en perfekt garderob är enkel snarare än överdriven. En sådan garderob borde skapas för att hålla och utvecklas med tiden. Circular Design är ett koncept som inspirerats av ekosystemet där ingenting går till spillo och allt återvinns. Varje plagg skapas för att vara långvarig både gällande kvalitet och stil.

Filippa K är ett säkert kort att ha i garderoben, speciellt deras basplagg då deras design aldrig blir omodern. Kontakta din personal shopper om du vill uppdatera din Filippa K look.

Filippa k 222 Filippa k111

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s