Nyfiken på hur det är att vara en personal shopper på The Cloakroom? Träffa Malin!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hur hittade du The Cloakroom?
Jag kände till Cloakroom från tidigare, och tyckte det lät som ett coolt koncept, tyvärr var min danska inte så slipad vid det tillfället de lanserade i Danmark, men när jag senare såg att de sökte svenska personal shoppers för en lansering i Sverige var jag snabb på bollen och sökte.

Vad gillar du bäst med jobbet som personal shopper?
Det bästa är utan tvekan att skapa sin egen kundportfolio, att verkligen lära känna sina kunder och kunna bygga upp en relation, där man känner sin kund ut och in.

Vad är det tuffaste med att vara personal shopper?
Det tuffaste med att vara personal shopper är utan tvekan time management. Tiden räcker aldrig till och om jag fick önska en sak här i världen vore det att dygnets timmar var 26 (minst)!

Hur skulle du beskriva kulturen inom företaget?
Företagskulturen är verkligen speciell hos The Cloakroom. Vår chef och grundare har själv sagt att han hellre vill att vi anställda ber om ursäkt, hellre än lov, vilket beskriver det hela rätt bra. Det är högt i tak, och alla får komma med åsikter och input, och chansen är stor att man ser sina idéer förverkligas. Möjligheterna att påverka är enorma!

I vilket team jobbar du, och hur är det?
Jag jobbar för Sverige, och det är ett fantastiskt litet team vi har. Vi vill alla se Sverige växa och bli störst och bäst och vi hjälper varandra och utbyter idéer på löpande band.

Har du några upplevelser som beskriver hur knäpp/ härlig/spännande din karriär inom The Cloakroom varit?
Redan den första arbetsintervjun var bananas! Jag fick verkligen en bra magkänsla och när jag snackade med Kasper, en av grundarna av The Cloakroom, så slutade med att vi diskuterade kläder som skulle passa honom, hånade sunkig företagskultur och delade galna upplevelser från diverse backpackingresor i Asien. Efteråt tänkte jag bara ”shit, vad sa jag egentligen”, men efteråt fick jag veta att Kasper tyckte jag var precis tillräckligt galen för att att platsa i The Cloakroom, haha.

Innan jag började jobba här blev inbjuden till Launch Party för the Cloakroom, i det då sprillans nya showroomet i Köpenhamn. Alla shoppers från Amsterdam hade flugit ner och jag vinglade in på för höga klackar och presenterade mig lite halvblygt som den nya shoppern för Sverige var det som jag blev upptagen i familjen med detsamma. Det var verkligen en härlig start på karriären, och gjorde att man kände sig som en del av teamet från första början. Och kvällen slutade förstås med att vi halsade Jameson vid DJ-båset eftersom shotglasen tagit slut.

De första kundfeedbacken man får är också verkligen speciell, att se att man verkligen har gjort skillnad för någon, och lyckats skicka med en smula självförtroende och glädje, så mycket mera än bara plagg. Jag hade en kund som lade upp 30 bilder av sig själv på Facebook och hyllade mig och The Cloakroom till skyarna. Och man kunde verkligen se hur han lyste på bilderna.

Vad skulle du säga är din största bedrift hittills, eller vad är du mest nöjd över?
Det som slår allt, är att ha varit med och byggt upp The Cloakoom Sverige från början. Att se hur det vuxit och etablerat sig, och de fantastiska resultat vi levererar gör mig verkligen stolt och glad.

Var ser du dig själv om 2 år. Och om 5?
Om två år ser jag mig själv som dels team lead, men också som The Cloakrooms röst när det kommer till kommunikation och marknadsföring. VI har möjlighet att växa i många riktningar inom företaget och det är fritt fram att välja den väg du vill gå och det område du vill utvecklas inom. Om 5 år vill jag gärna vara spindeln i nätet när vi launchar The Cloakroom på en ny marknad, gärna Nordamerika. Förhoppningsvis kan jag ha mitt kontor runt hela världen, och resa runt och jobba från Amsterdam den ena dagen och en strand på Bali den nästa, drömmen!

Vad har du för råd att ge till ambitiösa unga fashionistas som drömmer om en karriär inom mode?
De som vill slå sig in i modeindustrin skall ha en personlighet. Sociala färdigheter är A och O. Var dig själv, försök klura ut vad som funkar för dig och kör 100% på det! Och var inte rädd för att få lite skit under naglarna på vägen!

Du arbetar tillsammans med mycket tjejer på ditt kontor. Hur ser ni till att bibehålla en hälsosam, rolig och produktiv miljö att arbeta ?
Vi är en väldigt dynamisk grupp. Det är många starka personligheter och alla bidrar till teamet på sätt eller annat. Vi stöttar varandra och använder varandras styrkor på ett väldigt bra sätt. Det finns folk från alla slags bakgrunder och det gör att alla har något att berika teamet med.

Vad är utmärkande för en bra personal shopper? Hur skulle du rekommendera kommande kandidater att förbereda sig för intervjun
Var säker på dig själv; känn dig själv och vad du är bra på. Att ha kännedom om sina egna styrkor och svagheter gör dig till en stark kandidat och var förberedd på att vad som helst kan hända! Din personlighet är det viktigaste du har, våga visa vem du är och vad du kan tillföra just oss!

Best,

Malin Finne
Personal shopper

+46 852500856
thecloakroom.se
Find me on Facebook

Store Kongensgade 110A, 1264 Copenhagen

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s